*

PlusOnline, de website van Plus Magazine
populaire onderwerpen:

Nieuwsbrief:  

< vorige paginaU BEVINDT ZICH HIER: HOME > GEZONDHEID > VOEDING > ARTIKELEN > FRUIT: IEDERE...

Encyclopedie

Kies een letter voor informatie over meer dan 10.000 ziektes en aandoeningen en bijbehorende medicijnen.

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Stel een vraag

Van Oosterhout en Douw
Orthopedisch Chirurg
oosterhout_douw

Meld u aan

Nog geen gebruikersnaam en wachtwoord? Meld u nu gratis aan!

Fruit: iedere kleur zijn eigen gezonde nut

Lees hier wat waar goed voor is

Zomerfruit is er in alle kleuren van de regenboog. Die natuurlijke kleurstoffen maken fruit niet alleen onweerstaanbaar, maar ook heel erg gezond.

afslanken, dieet, eetstoornis, suiker, frisdrank, voedselallergie, overgewicht, afvallen, goede voeding, gezonde voeding, bmi, afvallen, fruit, water vitamine, cholesterol, gewicht, anorexia, suiker, overgewicht

Groen voor de bloedvaten

Groen fruit zoals kiwi’s en groene appels zitten vol gezonde stoffen waar uw bloedvaten wel bij varen.

Kiwi

Om dichtslibben van de bloedvaten tegen te gaan en het bloed dun te houden, wordt door artsen regelmatig aspirine geadviseerd. Onderzoekers van de universiteit van Oslo hebben echter een veel lekkerder en natuurlijker alternatief ontdekt met hetzelfde bloedverdunnende effect: twee à drie kiwi’s per dag eten. Welke stof uit kiwi verantwoordelijk is voor het bloedverdunnende effect, is de onderzoekers nog niet duidelijk.

Groene appel

In appels, zoals de felgroene Granny Smith, zit veel quercitine, een zeer sterke antioxidant. Antioxidanten zijn gunstig, want ze kunnen onze cellen beschermen tegen vrije radicalen (=instabiele atomen en moleculen die cellen beschadigen). Gedacht wordt dat antioxidanten daardoor kanker en hart- en vaatziekten kunnen uitstellen. Eén appel heeft dezelfde antioxidantwerking als 1500 mg vitamine C. Hier moet je maar liefst 25 sinaasappels voor eten. Quercitine lijkt bovendien goed voor onze bloedvaten. Hoe hoger de inname van deze antioxidant, hoe lager het cholesterolgehalte en hoe kleiner de kans op hart- en vaatziekten, zo blijkt uit Fins en Japans onderzoek.


Plaats op: NUjij.nl eKudos Facebook Hyves
Pagina: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 vorige volgende
print mailen bewaren
Item mailen
Mailadres kennis:
Naam kennis:
Je eigen mailadres:
Je eigen naam:
Opmerking:
annuleren
verstuur mail

Nog geen reacties

Bij dit artikel

Hieronder vind je meer informatie over het onderwerp van dit artikel. Handige links, informatie uit de encyclopedie en andere artikelen op PlusOnline.nl die over dit onderwerp gaan.

Scherp zien

opticien
Uw ogen zijn een waardevol bezit. En natuurlijk wilt u op alle afstanden scherp kunnen blijven zien. Lees meer over de achtergrond en oplossingen voor scherp zien in deze special.
naar special
advertentie